Värre än vanligt…

På jakt efter något

Igår var jag på jakt efter något odefinierbart att fånga med kameran. Ute spöregnade det naturligtvis, så jag passade på att inventera Östermalmstorgs tunnelbanestation på vad den hade att erbjuda. Att sätta igång med sådant mitt i eftermiddagsrusningen hör kanske inte till det smartaste man kan göra, men jag är ju som jag är.

Hursomhelst, det gick att hitta saker där. Dessutom ville jag testa möjligheterna att ställa in skärpan själv och den miljön är som gjord för sådant.

Undrar hur många förbiskyndande resenärer på väg hem som överhuvudtaget lade märke till något som detta. Det bara fanns där och är inget som jag har arrangerat för att få en bild. Världen är full av mysterier, den saken är klar.

 

2 svar

  1. Ja nog tänder det fantasin och man undrar vem har lämnat skorna och tidningen och varför? Det är som du säger. Livet är fullt av mysterier och vissa löser man aldrig.

    8 oktober 2011 kl. 16:44

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Det både sätter fart på fantasin, samtidigt som det blev ett minikonstverk i konstverket. Mysko!

    10 oktober 2011 kl. 22:16

Kommentera

