Värre än vanligt…

Porlande vatten

Någon större naturlyriker eller dito romantiker är jag inte, men jag gillar både att titta och lyssna på sådant som detta. Porlande vatten i naturen. Vackert och rofyllt. Kanske är det också känslan av här och nu som gör sitt till. Den biten tycker jag de flesta verkar vara på väg att tappa bort helt och hållet i stan. För de flesta består det där med här och nu av att vara närvarande någon annanstans genom att prata i mobilen, surfa eller läsa e-post i densamma eller kanske spela ett spel. Var ligger möjligheten att få några minuters avkoppling och sammanhang i tillvaron? För mig ligger den inte i att ständigt vara uppkopplad och tillgänglig utan i små pauser från vardagen då och då.

 

3 svar

  1. Så mår dom inget bra heller…

    19 oktober 2011 kl. 09:34

  2. Nja nog tycker jag att du är en naturmänniska. Om du inte vore det skulle du inte ta så fina kort av naturen. Det kan man bara se om man inte har trillat ur naturkänslan alldeles och jag tror som du. En del ser inte ett dugg av vad som händer omkring sig utan lever i data och telefon och skrål och skrällvärlden.
    Så du och jag och dom andra som fortfarande har blicken är nog lite mer harmoniska för trots allt så är vi också naturens barn all teknik till trots. Nu var jag äl väldigt djup va?

    19 oktober 2011 kl. 18:38

  3. Staffan H

    Mira: Nej, förmodligen inte…

    Skogsnuvan: Tack, det kändes tryggt att höra. Djup – ja, det var du, men vi fick även en dos av Skogsnuvans visdomsord.

    6 november 2011 kl. 00:19

Kommentera

