Värre än vanligt…

Vinterväder

Attans också! Det blev vinter till slut. För min del hade det kunnat kvitta. Härom veckan tillbringade jag några dagar i Kopparberg och tog en promenad om flera timmar. Det var inte så kallt och bra fotoväder var det också. En sådan dag borde man inte missa, så jag byltade på mig och gick ut. Efter en stund var det riktigt skönt och jag njöt av promenaden och den tystnad vi storstadsbor inte är bortskämda med.

Fantasieggande former och formationer hittar man också. Man får ta det goda med det onda och dra nytta av det faktum att snön ”renodlar” en del saker som annars bara hade varit för mycket. Jag tror den här bilden är ett bevis på den tesen.

Vintern gör att det kan vara halt ibland. Den här bilden var marig att ta eftersom det var väldigt branta omgivningar runt den frusna ån. Problem är ju till för att lösas, så jag letade upp lämpligt träd som möjlig ”fotograffångare”. Det visade sig vara ett rätt bra tänk, för rätt var det var började jag glida iväg, men dunsade bara in i trädet och slapp göra ett antal kullerbyttor med kamera och prylar utför branten.

 

2 svar

  1. Snö is halka och kyla är väl det mesta vinter bjuder på så nu börjar man bli lite less kan jag tycka. Ljuset har i alla fall kommit tillbaka om man nu ska leta efter något positivt

    14 februari 2012 kl. 09:09

  2. Staffan H

    Anita: Bäst av allt är att dagsljuset återvänder snabbare och snabbare nu. Det gillar jag! 😀

    20 februari 2012 kl. 22:47

Kommentera

