Värre än vanligt…

På lekhumör

Tidig vårdag i storstaden fick mig att vilja börja leka med kameran igen. Äntligen lite värme i solen och ett ljus som varierar beroende på tid på dagen och inte något som lyser svagt och konstigt ett par timmar om dygnet. Härligt! Kylan i snålblåsten valde jag att förtränga, men det är en annan sak.  Så mycket har inte kommit fram ur sin vintersömn ännu, men nog måste det finnas något spännande att ge sig på, även om det inte erbjuds så mycket i färgväg ännu?

Jodå, stadens offentliga utsmyckningar i form av konstverk var det första som drabbades av min leklusta. Det här är en del av ett konstverk vid Engelbrektsplan som jag tolkade på mitt sätt. Jag är inte helt säker på att konstnären uppskattar mitt tilltag, men själv hade jag kul för stunden.

Vardagskonst i form av en trave ”fötter” till staket som används som avspärrningar vid byggen, evenemang och liknande. Visserligen lika trista och svarta allihop, men jag redigerade dem individuellt för att få fram variationer och vips blev de genast mycket roligare. Det märks att jag har varit ledig ett par dagar, för plötsligt börjar en massa roliga idéer ploppa upp i huvudet.

Här en annan variant på samma tema. Väldigt bra att de bestämde sig för att lägga traven på Skeppsbron. Då kunde man få med en gnutta vatten som snygg färgklick. Därifrån var det inte långt till Slussen och tunnelbanan hem. Jag kände mig på topphumör efter en stunds kameralek. Sådant som detta borde var dag få innehålla en gnutta av.

 

Kommentera

