Värre än vanligt…

Plötsligt så händer det

Att livet bjuder på överraskningar är väl inget nytt, men de positiva överraskningarna är tyvärr inte lika ofta förekommande som de mindre positiva. Emellanåt dyker de upp och en positiv överraskning var att jag för en tid sedan fick erbjudande om att vara med och dela studiolokal med några andra fotografer.

Jag var naturligtvis intresserad av den möjligheten och idag var jag och tittade på lokalen, tackade ja och skrev på kontraktet. Från augusti behöver jag inte längre ha hemmet belamrat med blixtar, stativ, reflektorer, softboxar, paraplyer och annat smått och gott. Mitt sovrum kan återgå till att endast vara sovrum och jag behöver inte flytta till en större lägenhet för att få plats med mig och min hobby.

Något säger mig också att det här var billigare än att byta lägenhet och studiolokalen ligger inte så långt ifrån min bostad. Idag kändes det riktigt sommaraktigt ute ett tag…

 

Kommentera

