Värre än vanligt…

Lediga dagar

Hängande dojor

Allt är förstås relativt, men jag tog två semesterdagar mellan jul och nyår för att få en skön sammanhängande ledighet. Det är aldrig fel, men så värst mycket ledigt vet jag inte om det blev. Jag behövde visserligen inte vara på jobbet, men under en längre period under hösten hade jag ständigt en laddning med bilder att redigera. Det var visserligen fråga om kul jobb, men för att få något gjort inom rimlig tid var jag tvungen att ägna var ledig stund åt bildbehandling och eftersom jag är en väldigt smart person ibland, såg jag naturligtvis till att fylla på med fler bilder.

Detta satte givetvis sina spår hemma hos mig och ledigheten har därför till stor del ägnats åt att komma ikapp. Jag har burit ut flera påsar med pappersskräp och annat som blivit liggande på hög. Här har dammats och dammsugits och när jag kom så långt syntes det med icke önskvärd tydlighet att golven behövde få sig en omgång de också. Nu återstår endast lite småplock i form av rätt sak på rätt plats.

Det sistnämnda är knepigt. Jag trivs bra där jag bor, men problemet är förvaringen. Har för mig att jag har sagt det förut och det är att den tidiga efterkrigstidens byggen var ljusa, trevliga och välplanerade, men brister på en punkt: förvaringsmöjligheter. Det problemet har jag ignorerat länge och väl och eftersom jag bott här i snart 19 år är det väl dags att börja ta sig en allvarlig funderare på vad jag ska göra åt det. Tänka till, skaffa några smarta förvaringsmöbler eller flytta – det är frågan. Det känns som jag funderat i de banorna tidigare, men min vana trogen har jag alltid prioriterat annat som roar mig istället. Det där med bostadskarriär har aldrig varit min pryl, den saken är klar. Nästa år får bli det år när jag försöker prioritera mig själv mer. Om jag verkligen gör det återstår att se.

 

2 svar

  1. Skogsnuvan

    Du får väl ta dig en tur till IKEA och kolla in lite skåp och garderober och smarta lösningar för att ha förvaring är viktigt annars får man det så rörigt (Säger jag som har grejor överallt)
    Gott nytt år på dig och jag hoppas på många fina bilder framöver

    30 december 2012 kl. 21:22

  2. Skogsnuvan: Vi får se vad det blir av det i slutänden, men visst är det viktigt med bra förvaring. Annars uppstår den oreda jag just röjt bland ännu lättare. 😉

    31 december 2012 kl. 17:07

Kommentera

