Värre än vanligt…

Vårlek för fotografer

_MG_2769 webb

Så var det dags för ljuset att börja återvända så smått och då vaknar lusten att ge sig ut med kameran också till liv. Lust att fotografera har jag för det allra mesta, men bitande vinterkyla och en sol som, när den nu behagar visa sig, precis når ovanför trädtopparna och skickar sina strålar horisontellt är det sällan man får lust att göra några utomhusfotograferingar. Jag brukar anse perioden mellan den 1 december och 31 januari som en förlorad tid för sådant. Någon enstaka gång kan man ge sig ut, men då måste man passa på mellan kl 11 och 13. Nu har det definitivt vänt och bilden ovan får vara bevis på att det som göms i snö kommer upp i tö.

_MG_2766_1 blogg

Färger blir extra glada i vårsolen och väcker min vanliga lust att leta efter ”Staffan-motiv” till liv. Motivet ovan gick ju bara inte att motstå, eller hur?

_MG_2772 blogg

Minst lika frestande var de här armeringsjärnen med sina skuggor. Jag tycker det borde vara fler dagar som denna per år och fler lediga dagar dessutom så man hinner fotografera ytterligare av allt som bjuds. Att kreativt tänkande är nyttigt är jag övertygad om.

 

Ett svar

  1. Det blir väldigt fina skuggor den här tiden och naturligtvis har du förevigat det. Kul att du är inne och skriver och fotar lite oftare nu. Apropå ingenting är det -25 grader idag och jag vaknade av att jag frös för nu har jag stängt av alla element för att spara ström

    9 mars 2013 kl. 07:42

Kommentera

