Värre än vanligt…

Mer lek med ny teknik

_MG_5284_5_6_bloggver

När man nu börjat använda en ny teknik vill åtminstone jag skaffa mig en hyfsad erfarenhet av dess för- och nackdelar, så i söndags gjorde jag en utflykt med bilen. Komposition och motivval kanske lämnar ett och annat att önska, men jag tog bilderna mest för skojs skull så finsmakare är härmed varnade.

Det jag gillar med HDR är inte de överdrifter man ibland kan få, utan djupet och mättnaden i  bilderna. Det ger ett lyft som jag vill försöka använda till bildens – och min – fördel. Å andra sidan måste man se upp så man inte fastnar i nyhetens behag-träsket och gör HDR av precis allt mellan himmel och jord.

_MG_5287_8_9_bloggver

Nästa vecka ska jag ha semester och tänker då tillbringa några dagar på resande fot. Får min nya bil på måndag, så det kan vara bra att köra in den med en långresa. Tänkt är att åka söderut, till Skåne närmare bestämt. Det känns som om jag behöver se något annat ett par dagar. Egentligen borde jag tillbringa tiden i Kopparberg, men ibland måste man ju se och upptäcka något nytt och det var länge sedan jag var i Skåne.

Till sommarsemestern funderar jag på en resa uppåt Norrland till. Dit vill jag också åka. Kameran och lite prylar som underlättar livet som fotograf följer naturligtvis med på resorna, men det hade du nog redan räknat ut vid det här laget. Det kanske blir en och annan HDR-bild också under resans gång. 😉

 

Ett svar

  1. Jag ser verkligen fram emot att du ska åka till Norrland och hoppas att du kommer hit så jag får visa dig alla fantastiska motiv och ställen som finns här runt omkring. Till skillnad mot dina stadsbilder så kan det väl vara bra att fota lite skog och vatten och utsikter över ödemark

    27 maj 2013 kl. 08:51

Kommentera

