Värre än vanligt…

Andra omgivningar

Blogg_MG_4613

Stockholm är visserligen en rätt unik storstad eftersom rena landsbygden inte ligger så långt bort, men här i Kopparberg finns den fantastiska naturen alldeles inpå knuten. Ska jag nödvändigtvis gnälla så är det på vädret som varit under den här sommaren. Dagarna med sol och värme är lätta att räkna, medan jag tappat räkningen på alla med regn och blåst. Eftersom det har regnat i princip varje dag har det inte blivit så mycket gjort i trädgården som jag hade tänkt. Det ska ju vara hyfsat upptorkat om det ska gå att gräva i lerjorden vi har här. Det har inte regnat något idag (ännu) så jag hoppas kunna klippa gräset imorgon.

En dag hade vi sol då och då under några timmar och då passade jag på att göra en utflykt och kunde då ta den här bilden. Jag kom just på en fördel med sommarvädret – inomhussysslorna har åtminstone blivit gjorda. Alltid något. Matlagning har också varit en rolig sysselsättning i brist på annat, så kreativiteten har fått utlopp också. Jag kan nog vara rätt nöjd trots allt.

Kommentera

