Värre än vanligt…

Passande musik

Jag råkade hitta det här på YouTube och jag tycker att musiken beskriver vad jag kan känna när jag till exempel ser eller upplever något riktigt fint i naturen. Det är en aria ur Händels Serse och den har sjungits in av många genom tiderna och finns därför inspelad med många olika röster och röstlägen. Vill man höra dess originaltonart kan man lyssna på den engelska sångerskan Kathleen Ferriers inspelning. Hon sjunger i den tonart Händel skrivit i partituret. Här sjungs den av en countertenor. Det kanske inte faller alla på läppen, men instrumenteringen tycker jag är väldigt vacker här.

2 svar

  1. Nja

    10 augusti 2015 kl. 22:59

  2. Hahaha, jag nästan väntade mig den kommentaren! 🙂

    10 augusti 2015 kl. 23:28

Kommentera

