Värre än vanligt…

In i skumrasket

_MG_5896 B

Det var ungefär så det kändes att flytta tillbaka till lägenheten i Stockholm. Man gör en del upptäckter när man varit borta ett tag. Det är väldigt igenvuxet på ena sidan, vilket gör att det knappt kommer in något ljus på ena sidan. Kallt och ruggigt inomhus blir det också. Ena sidan vetter åt öster till, så jag har bara sol några ynka timmar på förmiddagen. Det kändes ungefär som att komma in i en källare. I huset tycker jag det är mycket ljusare.

Nöden är uppfinningarnas moder så jag lagade middagen i ugnen; då får man ut lite värme i lägenheten och några varma sommarnätter har det inte bjudits på i år, så värmen brukar gå igång på natten. Å andra sidan vet jag att det kommer en tid då värmen är igång på heltid och då är det väldigt varmt och skönt inomhus, så det jämnar väl ut sig. Att fasadrenovering med tilläggsisolering och fönsterbyte har både för- och nackdelar har jag blivit varse.

Annars har jag inte gjort så mycket mer än packat upp och kört en tvättmaskin. Hängde ut tvätten på tork på balkongen. Tvätt som fått torka utomhus luktar gott. Håller på att ställa om mig till att bo här igen, men helt ärligt talat har jag faktiskt undvikit att åka in till stan idag.

Funderat lite över framtida fotograferingar har jag också gjort, men det brukar jag förstås göra rätt ofta så där har jag inte så mycket nytt att komma med. I morgon ska jag förhoppningsvis ut och ta bilder igen. Jag kände mig rätt sliten när jag gick på semester, så jag funderade på om mitt fotograferande var en av orsakerna, men jag har kunnat konstatera att det är och förblir avkoppling och glädje för mig. Det känns bra.

 

Kommentera

