Värre än vanligt…

Fruset ögonblick

_MG_5995 Blogg

Att frysa ögonblick för framtida bevarande är ju vad vi fotografer ständigt sysslar med, om än med varierande framgång. Ibland blir det något riktigt bra, ibland medelmåttigt och ibland blir det rent ut sagt skit av det hela. Den här bilden kanske inte är bland de bästa jag tagit, men det känns som bland de viktigaste.

Livet i storstaden är inte bara breda gator, kontor, affärer med ett enormt utbud, bostadsrätter till fantasipriser och en och annan kvarglömd hyresrätt däremellan – det kan också vara så att mitt i allt överflöd finns det människor som saknar det mesta av det vi tar för givet. Jag kan inte berätta mannens historia, men med bildens hjälp kan jag göra situationen synlig och därmed får min bild bli mitt diskreta bidrag.

 

2 svar

  1. Mycket bra bild. Den berör djupt inne.
    Tack för den.

    1 oktober 2015 kl. 14:22

  2. Stort tack till dig, Gabrielle.

    1 oktober 2015 kl. 22:31

Kommentera

