Värre än vanligt…

Detaljerna och jag

_MG_6521 B

Det är nog ingen större nyhet att jag har en viss fotografisk kärlek till detaljer. Jag har aldrig varit den där som rusat fram som ett jehu genom tillvaron. Istället har jag avvaktat och insupit atmosfären, försökt hitta det där speciella för platsen, det där som bara finns där men som ingen ser. Utom jag, hoppas jag åtminstone. Då tar jag fram kameran och försöker fånga det jag uppfattar som fint och speciellt.

Titlar hör inte till det som intresserat mig, men på sistone har jag faktiskt börjat anse mig vara fotograf och ibland konstnär också. Jag gillar när bilden säger eller lyfter fram något. Det ska helst finnas en tanke, en känsla eller en stämning i bilden. Inte alltid så lätt att fånga, men det känns värt att fortsätta sträva mot.

Kommentera

