Värre än vanligt…

Jag försökte åtminstone

Problem är till för att lösas och eftersom det inte är särskilt väl sörjt för förvaringen i min lägenhet, har jag gått och funderat på att skaffa en förvaringsmöbel avsedd att stå i sovrummet. Kameraprylar och annat skulle få plats där och lätt kunna plockas fram respektive ställas undan istället för att stå lite här och var i lägenheten.

Besök på Ikea hör inte till de saker jag gillar, men idag bestämde jag mig för att bege mig dit. Kunde sakligt konstatera att jag borde ha låtit bli. Blir fortfarande vansinnigt irriterad på deras säljande upplägg där man måste kryssa mellan en massa avdelningar för att komma dit man vill. Jag lyckades i alla fall ta mig till en avdelning som hette ”Spara och förvara”, men de hade inte vad jag sökte.

Var på god väg att bli galen när jag skulle försöka ta mig ut därifrån. Har man, som jag, ett urdåligt lokalsinne redan från början, är ett besök där lika med tortyr. Efter några besök i olika återvändsgränder lyckades jag ta mig ut därifrån. Nu blir det framdeles internetbutiker, andra möbelvaruhus, Blocket och precis vadsomhelst för min del, men några mer Ikeabesök blir det inte! Jag lider visserligen inte av klaustrofobi, men jag vill inte vara instängd för det.

2 svar

  1. Lite rolig läsning (om du ursäktar!) om hur det är för dig på Ikea! Håller med. Jag undviker helst det stället, fast jag vet ju att en del bra saker finns där. Jag brukar tycka att en sorts Ikea-svimma faller över mig när jag går där. Jag blir liksom så matt. Och risken att köpa fel grejer tilltar. En gång köpte jag en rullgardin på Ikea som var både för bred och för kort för det fönster den skulle till. Hm… Men vi fick användning för den på verandan i stugan istället.
    Nåja, som sagt, det finns ju andra affärer, andra sätt att köpa grejer.

    23 oktober 2015 kl. 12:09

  2. Visst är det roligt att upptäcka hur man reagerar ibland? Så värst rationellt är det inte, men vad ska man göra? Bäst är nog att acceptera fakta och säga ”Ok, det är tydligen så här jag funkar”. 🙂

    25 oktober 2015 kl. 17:34

Kommentera

