Värre än vanligt…

Nya tag

_MG_1702 B

Ibland går det undan. Bestämde mig för att byta bil härom veckan och gjorde det också. Inte för att det var något fel på den gamla, men nu slumpade det sig så att jag kunde få några kronor för den gamla vid bytet. Dessutom testar jag privatleasing på den nya. Det är samma märke och modell, enda skillnaden mellan dem är tre årsmodeller – men den skillnaden är stor.

Tog ut bilen på en skogsutflykt och då kom den här bilden till. Jag uppskattar att vara ute i naturen och bara njuta av vindens sus, fågelkvitter och andra ljud som hör naturen till. När jag tog den här bilden gol göken. Det var dessutom första gången jag hörde göken på nära håll; hittills har kokoandet hörts på håll – nu var det väldigt nära och starkt.

Nu är jag dock i staden och lyssnar till dess ljud. Även här kvittrar fåglarna, även om många tror att Stockholm bara är betong och att det knappt finns några träd. Sanningen är den att Stockholm är en ovanligt grön storstad och generellt sett verkar vi i Sverige ha hållit oss till att ha grönska i våra städer. Jag tror det är bra.

Jobbar med en del tankar i huvudet, men de är inte färdigprocessade ännu så det får vara med att släppa loss dem. Idag är det Stockholm Maraton och tusentals springer och än fler tittar på. Inte jag – jag sitter hemma och har det rätt bra här! 🙂

 

2 svar

  1. Grattis till nya bilen och hoppas att du kommer att trivas med den

    5 juni 2016 kl. 12:31

  2. Skogsnuvan: Tack så mycket! 🙂

    6 juni 2016 kl. 19:42

Kommentera

