Värre än vanligt…

Dunkelt såsom i en spegel

_mg_3933-b

Vad framtiden har i beredskap vet ingen och väl är det, för medge att livet skulle vara tråkigt om alla visste allt i förväg. Medan jag tar en eftermiddagspromenad tillåter jag alla möjliga och omöjliga tankar komma och gå. Det känns skönt att släppa lös dem sådär ostrukturerat ibland. Andas in en nypa fräsch bergslagsluft och traska på. Alla spännande och sköna dofter naturen bjuder på denna ljumma eftermiddag. Fundera på saker, konstatera ett och annat på vägen. Enstaka bilar på den lilla väg jag går återbördar mig till verkligheten för ett kort tag, sedan är vägen återigen min.

Hemma packar jag upp de saker jag köpt och slår mig sedan ned i soffan ett tag. Inte blev jag mycket klokare efter den här promenaden och dess funderingar, men det gör inget. Skönt var att få släppa loss tankarna, skönt var att vara ute några timmar och skönt att veta är att jag ännu inte slutat tänka virriga tankar bara för att det roar mig.

 

4 svar

  1. Man tänker bra när man är ute och går speciellt nu när hösten är lugn och tyst. Nu ljög jag. Här vågar man inte ens gå till skogen. Pangpang och hundskall överallt

    11 september 2016 kl. 09:11

  2. Ja, det är märkligt: även om man (jag) inte kommer fram till några avgörande slutsatser om man är ute och går så mår man för det mesta bra av det. Jag har flera gånger varit med om tillfällen när jag varit väldigt arg eller upprörd över nånting och sen lyckats ”gå bort” det. Det är det här med själ och kropp. Verkligen ett intressant samband.

    11 september 2016 kl. 22:55

  3. Det är lite av samma här. Älgjakten har satt igång. Man får se upp om man ska ge sig in i skogen så man inte blir tagen för en älg.

    12 september 2016 kl. 12:30

  4. Sambandet mellan kropp och själ är intressant. Det behöver förstås inte alltid vara vetenskapligt, men det finns många kopplingar.

    12 september 2016 kl. 12:32

Kommentera

