Värre än vanligt…

Apropå det där med prylar

Vårt begär efter prylar är inget nytt. Jag hittade det här klippet på YouTube. På sextiotalet var det sådant som bil, disk- och tvättmaskin som var begärliga saker – nu är det sofistikerad hemelektronik som gäller.

Ännu en viktig skillnad mellan då och nu finns det: de saker som köptes för surt förvärvade slantar då användes så länge de höll ihop. Nu kasserar vi fullt brukbara prylar för att det kommit en nyare version eller så blir man tvungen att byta efter några år då alla uppdateringar gör att även om det tekniskt sett inte är något fel, är den så långsam, så långsam. Undrar om någon funderat på det växande elektroniksopberget?

 

3 svar

  1. Maria

    Tänker ofta på det där i vardagen speciellt när jag kommer hem och ser alla våra skor i hallen. Hur många par skor hade vi när jag var barn? Typ vinter och sommarskor, ett par vardera…

    11 oktober 2016 kl. 07:53

  2. Ungefär så var det…

    11 oktober 2016 kl. 09:45

  3. Tänk dig jag har till och med en tjocktv som alla skrattar åt och en omodern gammal mobiltelefon men jag lever bra ändå. Jag har bär i frysen och torkade kryddor och sakft och slyt och potatis och till och med lite älgkött så vad ska man med en massa prylar till.

    17 oktober 2016 kl. 00:00

Kommentera

