Värre än vanligt…

Nä se det snöar!

När jag kom upp hit såg jag att snöskoveln stod kvar vid entrén och jag tyckte det såg fånigt ut. Bestämde mig därför att ställa undan den någon gång under påskhelgen. Igår kväll började det snöa och så höll det på långt in på eftermiddagen. Snöskoveln var inte alls så malplacerad längre och jag skottade faktiskt gångvägen från gatan in till huset.

Skitväder eller ej – ut och promenera ska jag ju göra, så det gjorde jag idag med. Kameran fick följa med och idag blev det en promenad nedåt Bångbro industriområde till. Fördelen med att vara här uppe är ju att det finns så många möjligheter att enkelt variera promenaderna. Allt jag behöver göra är att ta på ytterkläderna och gå ut ur huset.

Nu var det ju blötsnö som föll ymnigt så det var rätt ”klafsigt” att vara ute och gå, men gummistövlar med raggsockor i löser sådana problem. Lätt surrealistiskt kändes det att lyssna på fåglarnas vårsånger med plogbilarnas dundrande skrapljud i bakgrunden. Det är nog viktigt att få bort snön från vägar och gator för det slår om till minusgrader på nätterna. Får det blöta frysa är risken stor att vi har ett ökenlandskap imorgon bitti. Nog för att det blir plusgrader på dagen, men ändå.

På vägen hem slutade det snöa och istället tittade solen fram. Överallt plaskade och droppade det. Nu börjar kvicksilvret sjunka, men vi fick en vacker kväll att njuta av – trots att det låg snö överallt. Jag som hade tänkt göra lite saker i trädgården när jag nu hade en hel långhelg framför mig, men det lär inte kunna bli så mycket av den saken nu. Så det kan bli när aprilvädret slår till.

 

Ett svar

  1. Oj så det har snöat. Här har vi haft en kall men solig påsk till glädje för alla som gillar att pimpla. Själv har jag hållit mig på land och tänt grilleldar och surrat med alla mina gäster och stekt våfflor och kolbullar och serverat nere vid sjön. En härlig helg har det varit

    19 april 2017 kl. 15:40

Kommentera

