Värre än vanligt…

Dags för ny temadag?

dorrbeslag-1

Vi hade en temadag i mitten av mars. Temat för dagen var portar. Nu känns det som det börjar bli dags att samla våra krafter igen och förse bloggvärlden med nya, vackra bilder och upptäckter.

Vad ska vi ta för tema då? Monica och jag har funderat på portklappar; hon skickade även en bild på en mycket vacker sådan till mig (tack igen!). Det finns så många vackra sådana, men eftersom tillgången på dem är något begränsad i Sverige anser jag att tema gott kan utökas till Dörrdetaljer.

Det finns så många vackra handtag, gångjärn, nyckelskyltar, dörröverstycken, ringknappar osv. I åratal har de levt sin undanskymda tillvaro och bara tagits för givna. Lördagen den 2 maj är det slut med det, för då ska omvärlden få upp ögonen för dem och vänligen sprid informationen vidare.

dorrbeslag-3

Villkoret är att det ska sitta på en dörr och ha något med dörrar att göra. Om det är aldrig så utsirat eller stramt spelar ingen roll – bägge kan vara lika vackra. Det väsentliga är att ditt öga tycker om det och fångar det med kamerans hjälp.

Missa inte Dörrdetaljsdagen lördagen den 2 maj!

6 svar

  1. Jag är med!

    18 april 2009 kl. 22:55

  2. Staffan H

    Libby: Det gläder mig! 😀

    18 april 2009 kl. 23:15

  3. Ska man ta bilden just den dagen? Eller går det bra om jag skulle ramla över en dörr innan menar jag. 🙂

    19 april 2009 kl. 13:06

  4. Staffan H

    Maj Korner: Nej, bilden behöver inte vara tagen samma dag, men den/de ska läggas ut den dagen. Sedan ska du tala om i en kommentar till exv mig att du har lagt upp bilder på din blogg, så länkar jag vidare till dig och alla andra som gör likadant.

    När det var ”Portarnas dag” i bloggvärlden var det så många som nappade på det och det var så roligt, så sprid gärna informationen vidare till dina bloggkompisar!

    19 april 2009 kl. 14:28

  5. Tycker kanske att temat är lite för nära det gamla, portar. Hade känts mer som en utmaning att hitta på något helt annorlunda… Men ok. Jag är med!

    19 april 2009 kl. 17:17

  6. Staffan H

    Mira: Visst ligger temat nära det gamla men SMHI har ännu inte utlovat vad som krävs för nästa tema. Kul att du är med!

    19 april 2009 kl. 17:50

Lämna en kommentar