Värre än vanligt…

Arkiv för 28 juli 2010

Planera saker – varför då?

Just som jag suttit och tänkt ut de närmaste dagarnas pyssel och knåp dök regnbågen upp på himlen från ingenstans. Några minuter senare kom de första regndropparna och väderleksutsikterna inför morgondagen ser inte så där positiva ut om man tänkt sig att måla. Typiskt! Nåja, jag hann åtminstone klippa gräsmattan idag – alltid något!


Semesterdagar

Jag får fortsätta att leverera skåpmat i bildväg ur hårddiskens skafferi eftersom jag just konstaterat att semestern understundom är den tid då man gör en massa annat jobb man inte gjort förrän nu när det inte går att skylla på ”hinner inte”. Alltså har jag både varit tvättmaskinist (gardintvätt) och fönsterputsare gårdagen lång. Jag har också insett det smarta i att försöka planera inköpen bättre när man bor såhär. Där finns det bensin och därmed pengar att spara. Det är visserligen bara tre kilometer in till byn, men många bäckar små bildar snart en stor å i det här fallet.

Nu ska jag ner i källaren och inventera förrådet av skrapor, penslar och fönsterkitt. Jag bara måste ge några fönster en omgång i år och nu när de fått torka en dag efter regnvädren är det bäst att passa på innan nästa regnperiod kommer.